Jak ženy hledají štěstí a proč to muže ničí

Zastavila se a chvíli mne nevěřícně pozorovala jak sedím u svého oblíbeného karamelového latté, s nohama na protější židli a zářím ve své růžové mikině. Zvedla jsem oči a dívala se na ní, byla starší než já, oblečená v byznys šedivém saku, kalhotách a košili. Její výraz byl smutný a uštvaný. „Promiňte, můžu si přisednout? Víte, vy jste tak v pohodě, že bych se Vás chtěla na něco zeptat?“   

Ukázala jsem jí s úsměvem místo proti sobě a když začala o práci a vydělávání peněz, stále jsem se něžně usmívala, což ji znejišťovalo od naučeného scénáři. Nedokázala vnímat srdcem, byla moc zraněná, nedokázala důvěřovat a věřit, tak moc jsem jí rozuměla, více, než ona sobě. „Víte, musíte mít hodně peněz, musíte je hodně vydělávat, když vám děti odejdou a nechají Vás v tom, když ….. „ pokračovala a ani si neuvědomovala, že mi vypráví svůj příběh, ne můj

Usmála jsem se „neznám nikoho, kdo se dá dlouhodobě koupit penězi, ale vím, že co drží vztahy, je láska“ „To není pravda!“ Její rozhořčení bylo velmi upřímné „Nakonec, o čem je manželství? O sexu a penězích!“ (tohle my, právníci, známe dobře)

„Co na tohle říká Váš muž?“ zeptala jsem se jemně „Já žádného nemám!“ stejně rozhořčeně pokračovala. „To jsem si tak myslela, vám chybí láska!“ Chvíli jsem jí tím ženským hlubokým porozuměním vykolejila, než znovu přešla k nastudovanému scénáři obchodníka s vodou „Podívejte se, mě vlastně ti, co si nechtějí přivydělat peníze, nezajímají!“ rozhořčeně vstávala.

Dívala jsem se na ní a viděla tam někde uvnitř hlubokou bolest ženy, která byla tolikrát zraněna, které tak moc chyběla máma, v tom smyslu ženy mateřské, která by ji vyživovala láskou a objetím, že se rozhodla, že vydělávat peníze je její jedinou jistotou, jen jí ta zranění z minulosti bránila cítit se sebejistě natolik, aby své sny mohla uskutečňovat. Podívala jsem se jí do očí a s úsměvem odpověděla „Jen, že vy jste si přisedla ke mně, ne já k vám!“

Iluze žen je, že to, co jim nedala máma jim dá láska v podobě muže, žádný muž nedokáže vyléčit zraněnou duši ženy na ženské straně a přesto se tento příběh opakuje dokola a dokola. 
Mateřství neznamená porodit dítě, mateřství znamená živit děti (i ty dospělé) láskou, a to nám chybí.

Iluze mužů pak je, že zraněné ženy dokáží zachránit, a tak se pouštějí do riskantních výstupů  na strmé skály bez jištění, aby jednou odešli, protože se jim za týdny, měsíce a roky nepodařilo učinit ji šťastnou, skončili jako alkoholici nebo workoholici s pocitem, že ať udělají cokoliv, není to dost dobré.

Žena zraje tím, že se má raději a raději. 

Jen šťastná žena, ta které má opravdu ráda sama sebe za všech okolností, dokáže činit šťastné ty, se kterými je, ta, která nejdříve dokáže láskou živit sebe, odpouštět si, vidět svoje chyby z nadhledu, znát své kvality a sílu, dokáže živit láskou ostatní. 

Kdyby tohle naše mámy věděly, rády by nás to naučily.


Do vztahu přináší každý to, co má v sobě. Ten, kdo je naplněný láskou, lásku tvoří, ten kdo je naplněný hněvem, stále vytváří pocit dusna a viny z nevyřešených věcí z minulosti. Nakonec druhému partnerovi zbývá jen - nezbláznit se a odejít, nezbláznit se a najít zdroj štěstí jinde, zbláznit se a zústat. 

ještě pořád z pohodlnosti přetrvává varinta: Zbláznit se, zústat a tím znemožnit dětem, aby zažívaly lásku.

krásny den! Plný lásky, 

Jarmila




Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Síla zralé ženy část třetí - "spirituální síla "

Kde ženy berou sílu a proč o tom nic nevědí?