Síla zralé ženy - část první "vnitřní moudrost"

Síla ženy vychází z její osobnosti, z toho, že ví, kdo je a kam jde a to se nedá uspěchat, to přináší síla času a síla lásky. 

To, co víme o sobě ve čtyřiceti, nevíme ve dvaceti, přesto naše doba chce, aby to bylo naopak. v poslední době jsem potkala až příliš mladých žen, které měly permanentní depresi z toho, že nejsou DOST.....  (dobré, schopné, moudré, klidné, štíhlé ( o tom je druhá část),

 a až příliš mnoho mužů, kteří toto buď od těchto žen očekávali, nebo byli sami zmatení.... to mne inspirovalo k vyjasnění :


Jak žena zraje a jak to tedy je?

 a proč to pod tlakem a stresem nejde?




Neviděly jsme se rok, a teď jsme seděly proti sobě. Dívala se na mne chvílemi nepřítomným přetíženým pohledem, a po té, co do sebe nasoukala nudle, se mne upřímně zeptala: „Tak mi řekni, co mám dělat? Co mám se sebou dělat?  Že jsem to nevěděla v pubertě, to chápu, ale že to nevím teď? Já mám pocit, že už nemůžu, že funguju někdy na 200% a stejně to je málo.“  Z objektivního hlediska měla všechno, přesně podle marketingového plánu společnosti, první dítě kolem třicítky, hned druhé dítě, hezký dům u Prahy, manžela na manažerském postu...
   
Jen neměla jedno – čas v klidu dozrát! 

 „Co Tě znám, vypadáš takhle – v klidu, spokojeně, sálá z Tebe pozitivní energie a síla, v očích máš něhu, co se málo vidí a působíš jako klidný přístav v téhle šílené době!“ vyhrkla upřímně a viditelně jí povolilo napětí:  „Dělám to stejný, co dělala moje máma, a její máma…. A všichni kolem! Ty jsi úplně jiná, ty máš odvahu být jiná!“ 


„Vydechni! Jen potřebuješ v klidu dozrát a potřebuješ si brát čas pro sebe!“ 


Žena totiž začíná zrát, pokud k tomu má podmínky, ve 36 letech. 

 

Ve všech vyspělých kulturách se tento fakt nejen všeobecně věděl, ale byl i v kultuře uctíván. Od středověku, přes renesanci a baroko, jak v Evropské tak i v Asijské kultuře byly uctívány zralé ženy, nikoliv dívky. Zralé ženy požívaly vážnosti nejen v Paříži, ve Vídni nebo ve Španělsku. Anne Genevieve de Bourbon, pozdější kněžna z Longueville, se stala teprve v padesáti (a navíc po prodělaných neštovicích), jednou z nejoslavovanějších krásek Paříže.  

 A muži, kteří byli vnitřně předurčeni pro úspěch, tyto ženy záměrně vyhledávali. 


 Kult zralé ženy odstranila velmi rafinovaně průmyslová revoluce, se vznikem nové společenské třídy – buržoazie – bylo zapotřebí, aby muž měl doma ženu poddajnou. A tak vznikl kult „vzorné manželky“, který rozhodně majitelka salonu nesplňovala. Ženám se začalo vtloukat do hlavy, že se musí vdát mladé, rychle rodit děti a být svému muži naprosto oddané. Literatura, tisk a dochované materiály té doby, jen potvrzují, že tím žena neměla šanci vnitřně uzrát a muži si cíleně vybírali za manželky, ženy mladší a tím pádem ještě s neutvořenou osobností, poddajnější. Ještě než mohla žena skutečně zazářit, byla manželkou a matkou a nejpozději ve čtyřiceti vyčerpaná a vyhořelá. 


Jsem vděčná za ty ženy , co se vzepřely a rozhodly se kráčet – proti proudu, abychom jednou mohly najít cestu zpět – ke své vlastní zralé síle ženy, a za ty moudré muže, kteří je v tom podporovali.



První hromadný obrat nastal po první světové válce, kdy jedna generace mužů zahynula, a tak ženám nezbylo, než počkat na další generaci, vdávaly se pak průměrně kolem 35 let a děti rodily do 45ti. Zajímavé jsou studie té doby, tyto manželství totiž byly daleko klidnější a harmoničtější a jejich děti úspěšnější. Studie říkají dnes, kupodivu, to stejné. 


Kultury, které ctily zralé ženy věděly jedno – že žena, která je ve 40ti plná života, vášně a lásky, tedy krásná – tak bude už napořád. Zatímco ve dvaceti je to samozřejmost a ve třiceti setrvačnost. Věděly, že zralá žena dokáže ukázat muži dimenze vášně a bytí, kam je dívkám vstup zakázán. 



Zralou ženu tvoří to, že ji život ošlehal, prošla místy peklem a přesto teď je v ráji svého bytí, a ten ráj, ten vědomě tvoří a chrání. Ví, co je potřeba k úspěchu a k životu, a co je nepoužitelné. Říká se tomu „realistický optimismus“ neboli „selský rozum“, už jí nesvazuje naivita mládí, a zároveň ji nepohltil pesimismus většiny. Ona ví, jaké věci jsou, a proto s nimi dokáže jasně a prakticky zacházet se svým, specifickým a pohotovým smyslem pro humor. 

Muž, který má tuto ženu vedle sebe, má najednou v sobě, cosi zvláštního, hluboké magické charisma vnitřní síly, které odráží to, že se může pohybovat v dimenzích, kam je dívkám vstup zakázán. 

 

 

Dnes, když jsem se dívala na svého úžasného mladého klienta, jak mluvil o své přítelkyni, mne to hluboce dojalo znovu: „ Víš, nedokážu si představit, že bych našel to, co má ona u nějaké své vrstevnice!“ řekl s obrovskou láskou „ A ona vedle mne zase mládne!“ dodal a potvrzuji, že je to naprostá pravda. 


Žena, které má děti až ve své zralosti, je schopna mít děti, jen pro ně samotné, což jim dává obrovskou vnitřní sílu, protože má s nimi jemné, něžné napojení plné důvěry a lásky. 

 

Jednu jsem potkala v nákupním centru, na dámských toaletách najednou začala volat „Jardoo, Jardoooo…..“  a pak se otevřely dveře z chodby, bylo naprosto vyloučené, aby ji slyšel, a do místnosti vběhl malý andílek s velkýma modrýma očima. „Kde jsi byl?“ zeptala se ho něžně a on, protože ještě nemluvil, se na ní jen s obrovskou láskou díval. V očích měla totiž klid. Žádnou paniku, zmatek nebo hysterii, žádné výčitky. Klid a důvěru, bez které nemůže existovat láska. Vzala ho do náručí a on se k ní krásně přitulil. 


„Vydechni!!!“ opakovala jsem u kávy a myslela na svou milovanou tetu, a naši poslední kávu. Měla jsem pár minut zpoždění, ona už sedí u okna v elegantním kostýmku, má perfektně nalakované nehty a rudou rtěnku: „ Holka, já Ti řeknu, že po tý devadesátce, už to není, jaký to bývalo!“ usměje se na číšníka, který zčervená, a všude se line její parfém.  „Ten zbytek mi prosím zabalte, držím dietu!“ usměje se s dovádivými jiskřičkami v očích“


A pak jsem zvedla oči do přítomnosti a podívala se na ženu, která má v očích vnitřní prázdno a má před sebou ještě desítky let. "Máš čas!" opakovala jsem "Jen se potřebuješ vnitřne ukotvnit, uvolnit a s tím přijde vyzařování lásky, tlak jen všechno zhoršuje a zpomaluje...."

 A návod na použití? 

Zralou ženu nelze mít pod kontrolou, nelze ji ovládat, řídit, manipulovat, nezajímá ji, kolik máš na kontu, jaký máš titul na vizitce a čeho jsi dosáhl, zajímá ji, KDO SKUTEČNĚ JSI, PROTOŽE ONA MILUJE TVÉ SKUTEČNÉ JÁ, bez podmínek...

  

Zajímá ji, zda jsi ochoten milovat, nejen ji, ale svůj život, jestli chceš vedle ní a s ní růst a učit se, jestli ji dokážeš rozesmát a chránit… 

a pak Ti, s láskou, za třpytu měsíce ukáže netušené dimenze bytí a hvězd....

A za pár let zjistíš, že se vůbec nezměnila, že Tě budí vůní kávy a sílou svého úsměvu, že Tvůj den provází její klidná pozitivní energie, že Tě večer čeká její klidný přístav, a že síla noci stále odkrývá netušené nové dimenze vášně a bytí, protože stárnutí je jen pro obyčejné smrtelníky… 



Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Síla zralé ženy část třetí - "spirituální síla "

Kde ženy berou sílu a proč o tom nic nevědí?

Jak ženy hledají štěstí a proč to muže ničí